Ekzém

22.01.2020

Teď už vím jak na něj :-)

Tohle téma mě zastihlo nepřipravenou a úplně mě odzbrojilo. Mé mladší dcerce byli asi 3 měsíce, když se ji najdou začal dělat děsivý ekzém na zadečku a stehýnkách. Byla jsem z toho nešťastná, v noci pořádně nespala, protože jí to svědělo, pořád se ošívala, bylo to peklo. Jezdila jsem s ní pořád k obvodnímu lékaři a zkoušela všelijaké maštičky, od Lipobase, přes sádlo, Bepanthen, konopné mastě až ke kortikoidům :-( Všechno bylo k ničemu, pravda kortikoidy zabraly, ale jen dokud jsem je pořád a pořád mazala a to jsem nechtěla.

Došlo mi tenkrát, že dcerce obvodní lékař ani tyhle všechny mastičky a skupiny "odborníků" nepomůžou, že to musím udělat jinak. A tak jsem to zkusila jinak, naštěstí.

Yuen method

Dostala jsem se nakonec až k čínské medicíně k léčebné metodě Yuen a i když jsem tomu ze začátku moc nevěřila, tak výsledky předčily svěchna má očekávání. U čínské medicíny jsem zůstala do dnes a musím říct, že jsem zatím němela já ani má rodina nemoc, kterou bych s její pomocí nezvládla a hlavně pomáhá mím dětem a to i s věcmi nad kterými obvodní lékař kroutí hlavou.

Jak už jsem psala, má dcerka měla exém, ale vlastně to bylo jen volání jejího chytrého tělíčka, chtěla mi ukázat, že se trápím. Děti (od narození do 6-ti let) totiž zrcadlí pocity matky (ta je s nimi nejvíce v kontaktu). Znáte to určitě všichni, je toho na Vás hodně, málo spánku, vařit, uklízet, děti pláčou nebo se dohadují, jste unavené. Místo odpočinku však jedeme dál, protože si myslíme, že nemůžeme odpočívat a tak "najednou" děti začnou zlobit, dělat věci co nás vytáčí ještě více, mít rýmu, kašel,... Když to trvá dlouho a svůj vzorec chování nezměníme, tak to vede až k různým alergiím, astmatům, ekzémům a podobně. Takže i když si teď třeba myslíte, že je to nesmysl, tak se zkuste zamyslet, když vaše děti zlobí nebo jsou nemocné jak se cítíte vy? Jste v pohodě? Jste klidné, odpočaté?

Ekzém mé dcerky úplně zmizel do týdne od mé "terapie". Nepoužila jsem žádnou mastičku, žádné léky, jen jsem si uvědomila, že je toho na mě moc a že musím přestat všechny své emoce potlačovat a dusit v sobě. Protože všechny tyhle emoce nás vevnitř strašně tlačí a dřív nebo později se to prostě projeví. Nejdřív příjde první varování (jsme unavení, rozladění, protivní) pak bývají zdánlivě náhodné nehody (bouchnutí do nohy, říznutí do prstu, bolavá záda,..), třetí varování jsou nemoci, buď naše nebo pokud máme malé děti, tak jejich.

Náš mozek a naše psychika umí divy, mnohem větší než si často připouštíme. Ale jestli chtete můžu Vám pomoct všechny tyto signály pochopit v čas, naučit se s nimi pracovat. Vždyť nejvíce zdraví se cítíme ve chvílich kdy jsme nejvíče sťastní :-)

Chcete vědět víc, ozvete se mi - zivotvrisimaterstvi@seznam.cz



Hranice

06.04.2021

Důležité téma ve výchově, partnerství i osobním rozvoji

Blog Život v říši mateřství aneb Alenka v říši divů
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky